sirifilippasso

Alla inlägg den 30 juni 2013

Av Siri Och Filippa Moonforest :D - 30 juni 2013 16:29

Love!

    

Namn: Lovestar, kallas oftast Love.

Ras: Jorvikiskt varmblod.

Ursprung: Okänt.

Ålder: Love är 10 år.

Färg: Vit brun skäck.

Kön: Sto

Övrigt: Love är en super rar liten häst. Först lånade jag henne men när jag hade haft henne i ca 6 månader köpte jag henne, ägarna hade inte tid osv så jag fick köpa henne väldigt billigt hos Thomas i Moorland. Hon har varit med mig i alla tider och har lärt mig massor av nya saker! Hon är inte alls feg, utan snarare modig och stark. Hon har fått 2 små föl som heter Wildrunner och Firedale. Super duktig på både hoppning och dressyr! (Hon är min första häst.)



Fire!

 

 Namn: Firedale, kallas oftast Fire.

Ras: Oldenburgare.

Ursprung: Föddes här hemma på gården. Mor Lovestar. Far Snowdale.

Ålder: Fire är 3 år.

Färg: Svart.

Kön: Hingst

Övrigt: Fire är en busig och pigg häst. Han föddes tillsammans med Wildy här på gården. (Jag och Siri Moonforest har fött upp dem själva.) Han är en unghäst och inte speciellt skicklig. Inred honom tidigt (hehe). Just nu passar han bäst med erfarna ryttare och uteritter i skogen.


King!

 

Namn: Darkking, kallas oftast King.

Ras: Frieser.

Ursprung: Okänt.

Ålder: King är 11 år.

Färg: Svart.

Kön: Hingst (Funderar på att kastrera honom).

Övrigt: King är en riktigt skicklig häst och kräver en skicklig ryttare. Mycket duktig i dressyr och älskar att visa upp sig. Jag köpte honom hos Steve. Han var rätt dyr men så fin och snäll så jag köpte honom för 990 sc. Han är rätt ny hos mig så jag har inte deltagit i någon tävling med honom ännu, men det kommer nog!


//Filip

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards